I Ejerhåndbogen er der en mængde praktiske oplysninger om drift og vedligeholdelse af lejlighederne. Her supplerer vi med oplysninger, som ikke findes i ejerhåndbogen, men som ejerne kan have glæde af. Forslag/bidrag kan sendes til webmaster@efnordlyset.dk
Skal afleveres i den offentlige glascontainer foran Dampfærgevej 14
Nogle har problemer med at holde køkkenafløbet frit, og det kan skyldes hældningen af afløbet. Undgå at deponere fedt og lignende i vasken.
Bestyrelsen anbefaler at man rutinemæssigt hælder en kande kogende vand i køkkenvasken for at afhjælpe at afløbet stopper.
Vasken kan også fyldes med varmt sæbevand og tømmes. Kontakter man håndværker for at få et stoppet afløb udbedret, er det for ejers egen regning. Ejerforeningen tager sig af faldstammerne, og afløbet dertil er ejerens ansvar.
Der er låse på kælderdørene, så man kun kan komme ind i opgangene med nøgle. Dog man kan fra lejlighederne også trykke gæster ind i opgangen via dørtelefonen. Bed din gæst ringe til dig og tryk dem så ind på låse-symbolet på dørtelefonen.
Den grønne kasse kan vrides til side, så man kan åbne døren uden nøgle. Gør det kun i nødstilfælde! Det starter en meget høj alarm.
Techem fjernaflæser vand og varme i lejlighederne. Læs mere om appen her: Techem Beboer App